Brandbook визначає правила візуальної ідентифікації торгової марки, використання елементів фірмового стилю, визначає єдність сприйняття основних елементів ідентифікації, стилістичні та колірні рішення.
Візуальна ідентифікація марки необхідна для впізнавання її на ринку, підтвердження справжності.
При розробці упаковки та рекламної компанії нового продукту агентством, з яким Ви раніше не співпрацювали, brandbook гарантує захист від суб'єктивності сприйняття торгової марки співробітниками агентства , адже основні правила та характеристики вже прописані. Також немає необхідності роз'яснювати політику компанії для того, щоб створити адекватну комунікацію, що відповідає духу компанії або торгової марки.
На сьогоднішній день існує загальноприйнятий світовий стандарт Brand identi guidelines, (введений в дію з 2006 року). Стандарт складається з трьох книг (блоків):
- Brandbook - призначений для топ-менеджерів компанії і є комерційною таємницею.
У першому блоці брендбука описується платформа торгової марки, що включає місію та філософію марки, її цінності, ключові ідентифікатори, опис повідомлення, каналів та методів передачі цього повідомлення. Цей блок важливий фахівцям у галузі бренд-менеджменту, маркетингу, реклами та PR.
- Guideline - призначений для лінійного персоналу, пов'язаного з ідентифікацією продукту.
Другий блок, званий паспортом стандартів, включає опис констант марки - знак, логотип, їх побудова, кольори, допустимі та неприпустимі конвертації та використання, а також - правила оформлення носіїв (позицій) фірмового (корпоративного) стилю - ділової документації та маркетингових матеріалів - outdoor та indoor реклами, сувенірної продукції, уніформи, інтер'єрів та корпоративного транспорту.
Існує безліч можливих носіїв фірмового стилю, тому їх кількість та види при створенні брендбука визначається індивідуально. Цей блок важливий фахівцям у галузі дизайну та реклами.
- Cut-guide - призначений для передачі стороннім організаціям.
Оформлений окремим блоком, описує складні, з погляду технології, процеси зі створення фірмових ідентифікаторів та адаптації їх до носіїв фірмового стилю. Цей блок важливий фахівцям в галузі дизайну та виробництва рекламних носіїв. компанії, правила використання вимог до дизайну, елементів фірмового стилю корпорації чи торгової марки.
Склад ключових розділів брендбука:
- Фірмовий знак
- Логотип - Фірмовий блок - Схеми побудови фірмового знака та логотипу - Фірмові кольори Фірмові шрифти - Розташування фірмового блоку (фірмового знака , логотипу) на типових документах
- Неприпустимі варіанти використання
- Правовласники та межі дії прав